Miranda Lambert en Chris Stapleton brengen klassiek countrygevoel terug met duet ‘A Song To Sing’
Het geluid is onuitwisbaar en roept een tijdperk op dat de afgelopen vijf decennia van de countrymuziek heeft gevormd. Wanneer Miranda Lambert en Chris Stapleton hun stem laten horen boven een subtiele shuffle, dromerige Wurlitzer-klanken en fluweelzachte gitaren, is meteen duidelijk: “A Song To Sing”, dat op vrijdag 11 juli verschijnt, klaar is om zich te voegen bij de meest geliefde klassieke countryduetten aller tijden. Pre-order HIER
Het nummer is geschreven door Lambert, Stapleton, Jesse Frasure en Jenee Fleenor, en is de allereerste echte duetsamenwerking tussen Lambert en Stapleton. “A Song To Sing” vertelt over de toewijding van een muzikant aan de muziek én aan de liefde thuis, een eerlijke, doorleefde ode aan het hart en ziel van het artiestenbestaan.
“Chris begrijpt dit gevoel van binnen en van buiten, want hij en Morgane hebben het allebei zelf geleefd,” aldus Lambert. “Iemand naast je hebben die zo zielvol is en bereid om diep in de emoties te duiken, die de spanning tussen het leven onderweg en de liefde thuis begrijpt, dat is bijzonder. Toen we klaar waren met schrijven, wisten we meteen: dit lied moet de wereld in.”
Lambert en Stapleton zijn al jarenlang vrienden en muzikale bondgenoten. Samen hebben ze 14 GRAMMY Awards, 33 Country Music Association Awards en 59 Academy of Country Music Awards op hun naam staan. Hun unieke artistieke visies hebben de countrymuziek een blijvend stempel gegeven. “A Song To Sing” is geproduceerd door GRAMMY-winnaar Dave Cobb en laat horen hoe de twee grootheden elkaar vinden in een geluid dat teruggrijpt op iconen als Ronnie Milsap, Waylon Jennings en vooral de legendarische duetten van Dolly Parton en Kenny Rogers.
Volgens het toonaangevende muziekmagazine Pollstar zijn Lambert en Stapleton in een tijd waarin countrymuziek vele vormen aanneemt, zowel een kompas als een scharnierpunt voor de toekomst: “Ze maken muziek die diepgeworteld is in de traditie, maar altijd op hun eigen voorwaarden. Het is geen strijd tegen de muziekindustrie, maar een gevecht vóór muzikaliteit van het hoogste niveau.”