Recensie: Carly Pearce – 29: Written In Stone – Live From Music City

Carly Pearce – 29: Written In Stone

Carly Pearce
Written In Stone – Live From Music City

Het project ‘29’ van Carly Pearce heeft al een hele weg afgelegd. Begin 2021 verscheen ‘29’ als een EP met daarop 7 nummers. Naar aanleiding van deze EP had ik de eer om Carly te mogen interviewen namens newcountry.nl en tijdens dat interview gaf ze al aan dat ze nog niet klaar was met ‘29’. En dat klopte ook want later dat jaar verscheen ’29: Written In Stone’, waarop de 7 schitterende nummers van de oorspronkelijke EP werden aangevuld met 8 briljante nieuwe songs, waaronder ‘What He Didn’t Do’, ‘Dear Miss Loretta’ en haar wondermooie duet met Ashley McBryde ‘Never Wanted To Be That Girl’. Niet alleen leverde het album haar meerdere nominaties en prijzen, waaronder een Grammy Award, op, maar tevens werd er aan ‘29’ in 2022 een Europese tour gekoppeld, waardoor Carly op 13 september 2022 voor het eerst optrad in Nederland. Iedereen die bij dit adembenemend mooie en intieme concert in de kleine zaal van Melkweg Amsterdam aanwezig was zal beamen dat dit waarschijnlijk een van de beste en meest memorabele concerten ooit was. Voor mij was het dat in ieder geval wel. Zelden werd ik zo weggeblazen tijdens een concert.

Eind maart 2023 kwam ‘Carly Pearce – 29: Written In Stone – Live From Music City’ op de markt. Het album werd opgenomen in Nashville Marathon Music Works, een kleine venue in Nashville, en is een integrale live-opname van de 15 nummers van ‘29’ en bevat tevens live-opvoeringen van een nieuw nummer (‘Truth Be Told’) en drie van Carly’s grootste hits (‘Every Little Thing’, ‘Hide The Wine’ en ‘I Hope You’re Happy Now’). Wat te verwachten? Heerlijke nummers, fantastische muzikanten, een uitmuntende zangeres, een leuke interactie met het publiek, kortom een ervaring net alsof je zelf bij het concert aanwezig bent. En tevens drie prachtige duetten met Matthew West (‘Truth Be Told’), Ashley McBryde (‘ Never Wanted To Be That Girl’) en Lee Brice (‘I Hope You’re Happy Now’). ‘Carly Pearce – 29: Written In Stone – Live From Music City’ is een aanrader voor iedereen die het memorabele concert in Melkweg Amsterdam van september 2022 wil herbeleven, maar is eigenlijk ook een must voor elke liefhebber van (new) countrymuziek. Nu al een legendarisch album dat niet mag ontbreken in de collectie van elke zichzelf respecterende liefhebber van (new) countrymuziek.

Carly Pearce – 29: Written In Stone – Live From Music City

Release – 3 februari 2023
Platen label – Big Machine