Album recensie: Willie Nelson - God's Problem Child

Willie Nelson - God's Problem Child

Willie Nelson - God's Problem Child

Release – 28 April 2017

Platen label – Sony Legacy

Willie Nelson houdt nog altijd niet van stilzitten, en daar hebben we de afgelopen jaren uitgebreid de vruchten van kunnen plukken. In 2014 kwam hij met het uitstekende comeback-album Band of Brothers, en sindsdien bracht hij ook nog Django & Jimmie, een duo-album met Merle Haggard, en twee tribute-albums met muziek van Ray Price en George en Ira Gershwin uit. Tussendoor is hij uitgebreid op tournee geweest, organiseert hij ieder jaar op 4 juli een uitgebreid festival en doet hij regelmatig duetten met collega's, van Loretta Lynn tot en met Kacey Musgraves. En nu is er God's Problem Child, een nieuw album met veel eigen werk dat de dag voor zijn 84e verjaardag - hij werd geboren op 29 april 1933 - verschijnt.

En om een lang verhaal kort te maken: het is een prachtplaat geworden waarop ouderdom en sterfelijkheid een belangrijke rol spelen, maar die desondanks absoluut niet zwaarmoedig klinkt. Nelson maakt er geen geheim van dat hij als tachtiger minder dagen voor de boeg dan achter de rug heeft, maar in de teksten gaat hij daar openhartig en vaak ook met de nodige humor mee om. Aan de serieuze kant zijn er mooie, ontroerende nummers als Old Timer, Your Memory Has A Mind Of Its Own en He Won't Ever Be Gone, een eerbetoon aan wijlen Merle Haggard. Maar vaak is de toon ook milder, zoals op It Gets Easier, I Made A Mistake en vooral het komische Still Not Dead, over de verschillende internet-hoaxes van de afgelopen jaren waarin hij dood werd verklaard. En op Delete and Fast Forward, één van de pittigste nummers, levert hij scherp en geestig commentaar op de toestand in de wereld van het moment. Overtuigender bewijs dat Willie Nelson nog helemaal bij de tijd is, heb je niet nodig. God's Problem Child laat Willie in topvorm horen.

24 februari, 2020

Raelynn met video voor “Keep Up”

24 februari, 2020

Taylor Dye van Maddie & Tae gaat trouwen met Josh Kerr

23 februari, 2020

Kane Brown met minidocumentaire 'Velocity' (bekijk!)

23 februari, 2020

Willie Nelson komt in april met zeventigste album

22 februari, 2020
Album Recensies

Album recensie: Jason Aldean - 9

­

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.