Album recensie: Midland - On The Rocks

Midland On The Rocks

Midland - On The Rocks

Release – 22 September 2017

Platen label – Big Machine

De jonge Texaanse countrygroep Midland is eigenlijk een uit de hand gelopen grap. De band ontstond uit een jamsessie tijdens de trouwerij van bassist Cameron Duddy. Dat klikte zo goed dat Duddy, gitarist Jess Carson en zanger Mark Wystrach besloten om er verder mee te gaan. En met succes, want dit debuutalbum is uitgebracht op Big Machine, het best verkopende pop- en countrylabel van het moment. Van Taylor Swift tot de Zac Brown Band, bijna iedereen die iemand is in het wereldje zit bij Big Machine.

Midland laat in vergelijking met de meeste Big Machine-acts wat meer een retro-geluid horen. De inspiratiebronnen van de groep zijn de grote namen uit de jaren ‘70, ‘80 en ‘90, van John Denver via Dwight Yoakam tot George Strait en Garth Brooks. En de solide countrynummers met een lach en een traan op On The Rocks doen absoluut eer aan die voorbeelden, zelfs al weet je al van tevoren dat een nummer als Drinkin’ Problem gaat over een gast die absoluut geen probleem met drinken heeft. Als ik tien cent had voor ieder nummer waar die woordspeling in wordt gemaakt, was ik nu rijk geweest. En toch weten de heren ook die cliché’s leuk en fris te houden, dus mij hoor je niet klagen. Lekkerste tracks zijn At Least You CriedOut Of SightMore Than a Feveren Altitude Adjustment, maar ook verder is On The Rocks een heel gezellige manier om drie kwartier stuk te slaan.

13 december, 2019

Joe Buck naar Bitterzoet Amsterdam

13 december, 2019