Album recensie: Logan Brill - Shuteye

logan brill shuteye

Logan Brill - Shuteye

'Shuteye' is de Amerikaanse term voor een hazeslaapje, een tukje doen en een uiltje knappen. Het is ook de titel van het tweede album van Logan Brill, een jong countrytalent uit Knoxville, Tennessee. In het najaar van 2013 debuteerde ze met het album 'Walking Wires', en daarmee maakte ze genoeg indruk om gevraagd te worden als support act voor zeer uiteenlopende countryhelden als Willie Nelson, Ashley Monroe en The Band Perry. Intussen werkte ze gestaag aan de opvolger van dat debuut, dat afgelopen juni werd uitgebracht. In Nederland is 'Shuteye' nog niet als cd verkrijgbaar, maar wel als download en audiostream.

Voor een zangeres die nog maar zo kort actief is klinkt Brill op dit tweede album verrassend evenwichtig, zeker als je bedenkt dat ze haar eigen materiaal schrijft. De meeste nummers op 'Shuteye' maken al meteen bij eerste beluistering behoorlijk indruk. In het titelnummer, waarmee het album ook opent, beklaagt ze zich dat haar vriendje zoveel van haar houdt dat ze nauwelijks nog aan slapen toekomt, en het daaropvolgende 'World Still Round' waarschuwt dat je niet meteen met je eerste liefde in het huwelijksbootje moet stappen. Het is ook het meest aanstekelijke nummer van het album, met een pakkend refrein dat onmiddellijk in je hoofd blijft hangen. Andere opvallende tracks zijn 'Far Cry From You', het lang uitgesponnen 'The Bees' en de fraaie ballad 'Tupelo'. Maar ook voor het overige is 'Shuteye' een toegankelijk, lekker in het gehoor liggend album van een zangeres waar we hopelijk nog veel meer van gaan horen.

Official | iTunes | Amazon | Google Play | Facebook | Twitter

20 januari, 2020

John Anderson met album 'Years'