Album recensie: Jon Pardi - California Sunrise

Jon Pardi - California Sunrise

Release – 17 Juni 2016
Platen label – Liberty Records

Jon Pardi debuteerde in 2014 met Write You A Song, een sympathiek album vol pakkende, gezellige moderne country. Een ideale plaat om lekker een koud biertje bij open te trekken en verder niet al te veel na te denken. Op de pas verschenen opvolger California Sunrise gaat Pardi gewoon verder waar die voorganger ophield. Hij werkt hier met hetzelfde team, inclusief producer Bart Butler, en daarmee bewijst hij overtuigend dat meer van hetzelfde niet altijd minder hoeft te zijn.

Official | iTunes | Amazon | Google Play | Facebook | Twitter

Vooral de serie openingsnummers op California Sunrise is ronduit sterk, en dan vooral Out of Style, waarin Pardi heel droogkomisch alle cliché's van een moderne countryhit op een rijtje zet: Jezus redt, bier smaakt ijskoud het lekkerst, blijf je vrouw trouw en laten we hopen dat de werkweek niet te lang duurt en het snel weer weekend is. Een ijzersterke binnenkomer, en ook de daaropvolgende tracks Cowboy Hat, Head Over Boots en Night Shift komen daar dicht bij in de buurt. Daarna zakt de plaat een klein beetje in, maar naar het einde toe zijn vooral Paycheck, het met een popsausje overgoten Heartache on the Dancefloor en het titelnummer ook weer erg sterk. Jon Pardi is misschien niet de meest opzienbarende countryzanger van de laatste tijd, maar hij weet het wel iedere keer verdomd gezellig te maken. California Sunrise is een vakkundig album dat vol staat met nummers die gewoon heel lekker van hupsakee gaan. En dat is ook heel wat waard.

13 december, 2019

Joe Buck naar Bitterzoet Amsterdam

13 december, 2019